­
foto2.jpeg
back24 Vereniging voor oud-medewerkers NN (VO-NN) - Blogs VO-NN - Patiënt onvriendelijkheid ten top
back23 Vereniging voor oud-medewerkers NN (VO-NN) - Blogs VO-NN - Patiënt onvriendelijkheid ten top
back3 Vereniging voor oud-medewerkers NN (VO-NN) - Blogs VO-NN - Patiënt onvriendelijkheid ten top
back25 Vereniging voor oud-medewerkers NN (VO-NN) - Blogs VO-NN - Patiënt onvriendelijkheid ten top
Collega's gezocht?
Logo-VO-NN-258 Vereniging voor oud-medewerkers NN (VO-NN) - Blogs VO-NN - Patiënt onvriendelijkheid ten top
Vereniging voor oud-medewerkers NN Group

Patiënt onvriendelijkheid ten top

We lezen vaak over senioren die niet klantvriendelijk worden behandeld door hun bank. Ik moet zeggen, ik heb daar geen klachten over. Integendeel. Al jaren gewend aan het gebruikersvriendelijke systeem van ING, en als het nodig is het telefonisch contact, ervaar ik als vriendelijk en goed. Nee, dan mijn recente ervaring met de zorg. Onze huisartsenpraktijk heeft recent een manager in dienst genomen. Het resultaat: de automatisering slaat ook hiertoe op een manier die George Orwell nooit had durven dromen

Na twee jaar vrijwel gesloten te zijn voor reguliere zorg, is deze huisartsenpraktijk weer begonnen met een preventieve jaarcheck. Gezien mijn leeftijd niet onverstandig om aan mee te doen. Dus moet er bloed worden geprikt. Vroeger, twee jaar geleden, liep ik dan vijf minuten naar het nabijgelegen bejaardenhuis waar een vriendelijke mevrouw achter elkaar aan het prikken was. Nu moet er eerst een digitale afspraak worden gemaakt. Eerst aanmelden en inloggen in het systeem, dan de digitale code ophalen, dan digitaal een afspraak maken. Fluitje van een cent, zou je denken. 

Vandaag was de afspraak in het ziekenhuis dat mooi is gelegen in het dorp Laren met een enorme parkeerplaats. Binnen gekomen vraag ik waar de afdeling is, waar ik geprikt kan worden. 'Heeft u een QR-code', vraagt de gastvrouw. Ik denk even dat ze de QR-code bedoeld die aangeeft dat ik gevaccineerd ben. Nee, die bedoelt ze niet. Wat wel is onduidelijk. Ze wijst naar een apparaat dat links tegen de muur staat. Zo'n apparaat dat denkt dat iedereen wel weet, hoe hij werkt. Ik dus niet. De gastvrouw komt naast me staan. 'U moet uw legitimatie invoeren. Heeft u uw paspoort bij u.' Neen, dus, ik was niet van plan vandaag op reis te gaan. Uiteindelijk bleek het ook te kunnen met een rijbewijs en ziedaar komt er een lange strook met een afspraakticket en een code tevoorschijn. 

Nu naar de afdeling, eerst de gang rechts in om de code te scannen langs een soort praatpaal. Dan een stuk teruglopen naar links waar de dames zitten achter een glazen scherm. Ergens is een vlakje gemakt waar ik weer mijn code moet scannen. Ik mag in de wachtkamer gaan zitten tot mijn tijdsblok aan de beurt is.
Ik word geroepen door een mevrouw die er kennelijk weinig zin in heeft wat ik me heel goed kan voorstellen want zij moet nog zoeken naar een flexplek waar zij kan prikken. Uiteindelijk ben ik klaar en kan dan nog twee euro aftikken bij de parkeerautomaat want de eerste twee uren waren dan wel gratis, maar dat weet dit systeem niet.


Het gaat nog even duren, maar ik kan u het volgende voorspellen. Op een dag kom ik bij Petrus. Dan vraagt hij: 'Mag ik je QR-code even scannen. Helaas, heb je die niet, dan kan ik je niet toelaten.' 

Mijn topvrouwen
 

Reacties

Er zijn nog geen reacties gegeven. Wees de eerste die een reactie geeft
Gast
zaterdag 16 oktober 2021

Captcha afbeelding

blog?task=captcha Vereniging voor oud-medewerkers NN (VO-NN) - Blogs VO-NN - Patiënt onvriendelijkheid ten top

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://vo-nn.nl/

­